Jak przytyć ćwicząc?

Budowanie masy mięśniowej to proces, który jest ściśle związany z treningiem. Wszakże, ćwicząc stymulujemy mięśnie do wzrostu. Poniżej prezentujemy trzy najważniejsze procesy wspomagające zyskiwanie czystej masy mięśniowej.

Krok 1: dieta

Bez odpowiednich założeń żywieniowych nie ma szansy na jakikolwiek wzrost masy ciała. Dieta jest niezwykle ważnym elementem, by nie powiedzieć – najważniejszym.

Przede wszystkim musi charakteryzować się następującymi cechami:

  • składać się z minimum pięciu posiłków
  • być zdrowa
  • być zbilansowana, pełnowartościowa
  • realizowana systematycznie
  • realizowana z odpowiednią dyscypliną

W Internecie można znaleźć wiele gotowych rozwiązań dla każdej wagi. Przed wyborem jadłospisu warto zapytać o opinię bardziej doświadczonych użytkowników, tudzież dać do zaopiniowania ekspertom na forach o charakterze kulturystycznym.

Krok 2: trening

Jak ćwiczyć by zwiększyć masę? Przede wszystkim trening na masę charakteryzuje się tym, iż jest realizowany na wolnym obciążeniu i wykorzystuje głównie ćwiczenia wielostawowe, takie jak wiosłowanie, wyciskanie sztangi czy martwy ciąg.

Liczba sesji treningowych w tygodniu zalecana dla osób budujących masę wynosi 3-4. Zaś czas trwania treningu powinien być niedłuższy aniżeli 90 minut.

Trening na siłownii można uzupełniać ćwiczeniami aerobicznymi (bieganie, jazda na rowerze). Trzeba mieć jednak na uwadze, by bilans kaloryczny uwzględniał każdą formę aktywności.

Krok 3: suplementacja

Dużą rolę w procesach budowania masy mięśniowej pełni suplementacja. Rynek „wspomagaczy” jest ogromny.

Wśród najpopularniejszych odżywek wspomagających wzrost mięśni znajdują się:

  • kreatyna
  • gainery
  • odżywki białkowe
  • carbo (boostery energii)

Czy stosowanie odżywek jest warunkiem koniecznym? Oczywiście nie. Suplementy stanowią świetne uzupełnienie diety, przyśpieszają procesy budowania masy. Są w pełni bezpieczne i dozwolone (żaden z wymienionych nie znajduje się na liście WADA – niedozwolonych środków dopingujących), ale nie są niezbędne przy budowaniu masy. Należy mieć jednak na uwadze, że bez nich procesy znacząco się wydłużą.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*