Budowanie masy mięśniowej w trzech prostych krokach

Modelowanie sylwetki zwykle polega na gubieniu kilogramów. Rzadziej na budowaniu masy mięśniowej. Na taką metamorfozę zwykle decydują się mężczyźni, którzy trudnią się kulturystyką.

Przepisów na masę mięśniową znaleźć można mnóstwo. Jedno jest pewne – bez ciężkiej pracy, zaangażowania i samodyscypliny się nie obejdzie. To naprawdę wymagające zadanie, któremu nie każdy jest w stanie sprostać. Wiele osób po kilku tygodniach ostrego wycisku zwyczajnie w świecie rezygnuje. Sporo grono osób nie do końca wie, co wpływa na masę mięśniową i zapomina o kluczowych elementach.

W dzisiejszej publikacji postanowiliśmy przedstawić trzy kluczowe elementy procesów budowania masy mięśniowej. Sprawdź czy przypadkiem o czymś nie zapomniałeś.

  1. Dieta na masę, czyli kilka słów o tym jak powinien wyglądać jadłospis

    O odpowiednim odżywianiu trudno zapomnieć będąc na cyklu masowym. Nie mniej jednak – to element, który sprawia osobom budującym masę najwięcej kłopotów. Zazwyczaj wynika to z niewiedzy. Nie wystarczy bowiem zjadać obfitszych posiłków. Dieta na masę ma swoje zasady, które należy przestrzegać, oto one: musi składać się z minimum 5-7 posiłków; powinna uwzględniać węglowodany złożone, pełnowartościowe białko i zdrowe tłuszcze; musi być zdrowa i zbilansowana. Nie należy przy tym zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu (nawet do pięciu litrów płynów na dobę).

  2. Trening na masę, czyli kilka słów o tym jak ćwiczyć

    Budowanie masy mięśniowej bardzo mocno kojarzone jest z treningiem siłowym. I słusznie. Tu jednak bardzo często popełniane są błędy wynikające z chęci przeprowadzenia wygodnego treningu.

    Trening na masę to przede wszystkim ćwiczenia wielostawowe – to właśnie na nich powinien bazować cały plan treningowy. Aby mieśnie osiągały wzrost należy je stymulować, a to właśnie w ćwiczeniach wielostawowych angażujemy największą ilość włókien mięśniowych.

    Niezwykle istotne jest również dostosowanie ilości powtórzeń i serii, która powinna wynosić odpowiednio 8-12 i 3-4.

  3. Suplementacja, czyli kilka słów o tym jak dużo może dać dobór odpowiednich supli

    Suplementy diet to niezwykle ważny element budowania masy. Bez nich procesy te zachodzą znacznie wolniej. Do kluczowych odżywek zalicza się kreatynę i aminokwasy rozgałęzione. Dobrym uzupełnieniem diety mogą być z kolei gainery, białko oraz odżywki carbo.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*