Aerobik, a odchudzanie – czy jest skuteczny?

Spośród wielu form treningowych na odchudzanie, jedną z najczęściej stosowanych jest aerobik. Dzisiaj pragniemy wziąć „pod lupę” ćwiczenia aerobowe, ocenić ich efektywność oraz trudność wykonywania. Czy aerobik faktycznie zasługuje na tak dużą popularność?

Aerobik – kilka słów na temat historii

Aerobik debiutował w latach 60. ubiegłego wieku. Pierwszym twórcą ćwiczeń tlenowych (aerobowych) był Kenneth Cooper. Osobą, która w największym stopniu przyczyniła się do promocji tej formy aktywności fizycznej była amerykańska supergwiazda – Jane Fonda. Ta kobieta wielu talentów była twórczynią pierwszych programów telewizyjnych, gdzie przedstawiała układy choreograficzne.

Niegdyś defincja aerobiku oznaczała: ćwiczenia taneczne/gimnastyczne wykonywane w rytm muzyki. Dzisiaj, do ćwiczeń aerobowych zalicza się znacznie więcej różnych form treningowych. Dla przykładu, aerobikiem może być jazda na rowerze, pływanie czy nawet bieganie.

Zasady treningu aerobowego

Ćwiczenia by mogły być nazywane aerobowymi, muszą być wykonywane zgodnie z kilkoma zasadami, mianowicie:

  • Intensywność powinna oscylować w granicach 65-75% tętna maksymalnego.
  • Objętość treningowa powinna wynosić nie mniej niż 25-35 minut.
  • Trening powinien być charakter ogólnorozwojowy.

Efektywność aerobiku

Aerobik to faktycznie jedna z najefektywniejszych form ćwiczeń redukcyjnych. Jej efektywność zależna jest jednak od kilku czynników, a mianowicie: częstotliwości, objętości, intensywności oraz formy wybranych ćwiczeń. Te wszystkie elementy powinny być ustalane indywidualne, w oparciu o analizę możliwości danej jednostki.

Trening aerobowy pozwala schudnąć do nawet kilku kilogramów w ciągu miesiąca. Efekty przychodzą niezwykle szybko. Ponadto, ta forma ćwiczeń pozytywnie oddziałuje na:

  • Kondycję psychiczną człowieka
  • Wydolność krążeniową
  • Wydolność oddechową

Reasumując, aerobik z całą pewnością jest efektywnym sposobem na pozbycie się nadmiernej ilości tkanki tłuszczowej. Musimy jednak pamiętać o tym, by trening był ustalany indywidualnie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*